פרקט לחדר שינה

רצפת פרקט היא אמנם לא רכה כמו שטיח, שהוא האופציה המסורתית לריצוף חדרי שינה. אבל לצד זאת, הפרקט הוא משטח טבעי ונעים, וכאשר אנחנו משתמשים בו לריצוף חדר השינה שלכם הוא עוזר לייצר בתוכו אווירה חמה, מזמינה ונינוחה, ותוך כדי כך גם תורם רבות לעיצוב החדר.

עלות פרקט לחדר שינה

עלות פרקט לחדר שינה היא בהחלט יקרה יותר מעלות של שטיח או של סוגי ריצוף אחרים לחדרי שינה. עם זאת, מדובר בהשקעה ראשונית בלבד, שכן רצפת פרקט שדואגים לתחזק אותה היטב יכולה להחזיק כמה עשורים יותר מאשר אופציות הריצוף הזולות יותר, מה שחוסך לכם את העלויות על החלפת הריצוף בהמשך. פרקט הוא חומר עמיד, אמין וחזק, בעל תוחלת חיים ארוכה במיוחד בהשוואה לחומרים רבים אחרים.

דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים בפרקט לחדר השינה

חיות מחמד: אם יש בבעלותכם כלב, ובמיוחד כשמדובר בכלב גדול- יש סיכוי משמעותי שהציפורניים שלו ישרטו את רצפת חדר השינה שלכם. ניתן למנוע את העניין בקלות על ידי כך שתקפידו לגזור באופן קבוע את ציפורני הכלב שלכם. לעומת זאת, אם אתם רוצים לתת לריצוף חדר השינה שלכם לוק מיושן ואותנטי, כמה שריטות דווקא יכולות להוסיף ולאו דווקא לגרוע. הכל עניין של טעם.

רעש: אם החדר שלכם ממוקם בקומה שניה או שלישית, מעל חדרים אחרים בבית, יכול להיות שתצטרכו לקחת בחשבון את קלות העברת הרעש דרך רצפת פרקט. לעתים, יכולות להיווצר חריקות כתוצאה מקורות שיזוזו עם הזמן. בנוסף, העץ יכול גם להגביר את רעש הצעדים בכל פעם שמישהו פוסע הלוך ושוב ברחבי החדר.
הבעיה האמיתית תתעורר רק במידה והפרקט הותקן בצורה לא נכונה, מה שיגרום לקורות העץ לחרוק בכל פעם שתצעדו עליהן.
תוכלו להחליש את העברת הרעש על ידי כך שתתקינו שכבה מבודדת מתחת לשכבת הפרקט.
אפשרות נוספת להחלשת הרעש היא פיזור שטיחים בחלק מהאזורים של החדר.

אלרגיות: אחת הבעיות הגדולות ביותר שנוצרות כאשר מרצפים את חדר השינה בשטיח או בסוגי ריצוף רכים אחרים היא שהם נוטים לצבור אבק וחלקיקים מרגיזים אחרים. אלה משתחררים לאחר מכן בחזרה לאוויר החדר בכל פעם שמישהו הולך בתוכו ויוצרים סביבה לא בטוחה לכל מי שלוקה באלרגיות כלשהן. פרקט, אשר אינו נוטה לצבור אבק, יעזור לכם לייצר סביבה נוחה ובטיחותית יותר מבחינה זו. ריצוף פרקט הוא ריצוף חזק בעל מרקם נוח וניתן לנקות אותו בקלות ולשטוף ממנו במהרה כל פיסת לכלוך שמצטברת עליו. מדובר ביתרון חשוב בכל הנוגע לריצוף חדר השינה- מפני שרצוי מאוד שהחדר שאנחנו ישנים בו יהיה חדר נקי בעל אוויר בריא לנשימה.

אין ספק שיש יתרונות וחסרונות להנחת ריצוף פרקט בחדר השינה שלנו ומומלץ תמיד לקחת בחשבון את כל הפרמטרים שצוינו לפני שמקבלים החלטה בעניין. עם זאת, ברוב המקרים תמצאו שהיתרונות של פרקט לחדר שינה עולים באופן משמעותי על החסרונות, ושהתועלת שתפיקו ממנו, הן בהיבט הויזואלי והן בהיבט הפרקטי, היא רבה מאוד.

התקשרו עכשיו